søndag 12. mars 2017

Orreleik på myra i mars 2017

Jeg gikk inn til orremyra en time før sola sto opp. I mars kan en gå inn til leikområdet en times tid før sola bryter horisonten. Spillet starter senere på denne tiden. Da de første solstrålene traff tretoppene så jeg ei haukugle som satt i toppen av ei tørrfuru på motsatt side av der jeg satt i teltet. I slutten av mars og starten på april starter spillet før sola står opp og da er det viktig at man er på plass i mørket.


Da de første solstrålene nådde myra kom de første orrhanene flygende inn.

I de første minuttene var det ganske hektisk ute på myra.

Det var et nydelig skue å se disse flotte fuglene i morgenlyset.


Noen av orrhanene spradet rundt og viste seg fram.

Orrhanene sto i små grupper ute på myra i morgensola.

Etter en stund stoppet aktiviteten opp og flere av orrhanene satt helt stille.

En og annen orrhane tsjoet og buldret litt, men aktiviteten så tidlig på våren var ikke så stor.

Orrhanene er noen flotte fugler der de blå halsfjærene skinner i morgensola.

Da jeg gikk fra orremyra hadde haukugla flyttet seg til ei ny furu i den andre enden av myra. Den kikket rolig på meg da jeg fornøyd gikk til bilen.


1 kommentar:

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.